9 Ekim 2020 Cuma

AÇKEN SEN SEN DEĞİLSİN DOYDUĞUNDA SEN OLUR MUSUN BİLEMEYİZ

 


Öğretim ilke ve yöntemleri dersimin ödevini yapıyordum. Bunu sizinle de paylaşmak istedim. Hocamız bizden "öğrenmenin ve öğretmenin ne olduğuna dair bir benzetme" yapmamızı istedi. E ben de yaptım :)


Öğrenci aç insandır. Öğrenmek karnını doyurabilmek telaşesiyle başlar. Hadi karnınız doydu diyelim içeride neler oluyor? Peki, meseleye tam ortasından başlayıp devam edeceğim müsadenizle.
.
Bilgiler sindirim sistemimizden faydalısı zararlısı ayrıştırılarak geçtikten sonra görevi öğretmek devralır. Bir nevi boşaltım sistemi. Bu da öğreticiye göre değişir. Aslında burada işler bilinen biyolojik sistemimizden farklı işliyor. Şöyle ki, bazısının sistem bozuk olunca zararlı olanı boşaltır öğrenciye. Bazısı gayet sağlıklıdır, faydalı olanı boşaltır. 


Öğretmek yeniden acıkmayı da beraberinde getirir. Öğretici yolun başındaki gibi öğrenci konumundadır. Karnını doyurabilme derdine düşmüştür. Var gücüyle çalışır ekmeğini kazanmak için. Emeklerinin karşılığını alır karnını bi güzel doyurur. Eğer işin sırrından haberdar ise ekmeğini ihtiyacı olanlarla da bölüşür. Paylaşıldıkça çoğalan nimetler gibi böyle bir ilim de başka başka sindirim sistemlerinde besleyici rol oynar. 
   Yalnız, boşaltım sistemlerinde iki püf nokta vardır. Faydalı, aç olana yani öğrenciye boşaltılır. Dikkat! Doyabileceği kadar, sindirebileceği kadar. Zararlı olanı "sıfır atık" gibi geri dönüşüm kutularına boşaltılır. Zira zararlı olanın da içeride kalması en az öğrenciye boşaltılması kadar korkunç sonuçlar doğurabilir. 


Hasılı bana sorarsanız, öğrenmek ve öğretmek süreci, ilme karşı açlık hissetmekle başlar. Acıkırsınız. Allahın daha siz doğmadan önce taksim etmiş bulunduğu rızkınızı kulluk görevinizi yerine getirmek adına helal yollardan aramaya başlarsınız.
Çalışır kazanırsınız. Bazen birileri size hediye etmiştir infak etmiştir falan. Yersiniz doyasıya. Sindirirsiniz. Boşaltırsınız. 
Sonra yine açlık başınıza vurur ilme azmedersiniz.
(Sen! koltukta yayılmış vaziyette bu yazıyı okuyan evlat, aklından geçen soruyu  biliyorum. Cevap :) burcum değil ama evet yükselenim boğa. Ya ne alâkası var burçla şunla bunla. Insan mısın insansın. Yemezsen büyüyemezsin. Büyüyemezsen nolur, bir düşün bakalım. Yemekten kastım ilim anladığın üzere ;))


NOKTA.
.
FATMA ZEHRA AKYİĞİT
FZA







6 yorum:

YENİ YAZIMI OKUMAK İSTİYORSUN

DEĞİSİR İNSAN ZAMAN VE MEKÂN (32)

İnsanın kelimesi kalmaması nasıldır bilir misin? Bilirsin elbet. Birçok kereler yaşadın böyle zamanları. Ve inanırım, senin imtihanın da sen...