YAZAR OLMAK ISTEYENLERE ÖZEL 4
• Yazacağın konuda bir alan daraltması oluşturacaksın. Mesela kendini anlatıyorsan hangi yönünü anlatacağını belirleyip onu yazmalısın. Kişiliğinden bahsederken tutup da sevdiğin yemeklerden bahsedemezsin.
• Kelime ve kavramlara farklı bir acıdan yaklaşmalısın ki kimsenin yazmadığı bir yer yakalayabilesin, özgün olasın.
• -Bir kıza iltifat edersin, kız sana bakar, o şiirdir. Kıza laf atarsın, kız sana tokat atar, o şiir değildir.
-yanılıyorsun, tokat da bir şiirdir eğer iyi atıldıysa (!)
• Konu bütünlüğü ve akıcılık olmazsa güçlü bir üslubun etkisi kalmaz.
• Zorlama kelime kullanma gerektiği kadar kelime kullan.
• Edebiyatçı için hatırlamak; bir olayı yeniden yorumlamaktır.
• Farklı anlatıdırlar kullanıyorsan her anlatıcının üslubu farklı olmalı.
• Elma ağacı armut ağacı deme, ağaç de. Bir kız çocuğu deme bir erkek çocuğu deme, çocuk de. Okurun ufkunu açacak metinler oluştur.
• Metnin başında bahsettiğin cümleleri ,metnin sonunda okura hatırlatacak imalar yaparak etkileyici bir final yapabilirsin.
• Okurun zekâsını küçümseme. Anlamayı okura bırak zaman zaman.
DÖRDÜNCÜ DERSIN SONU
• Yazacağın konuda bir alan daraltması oluşturacaksın. Mesela kendini anlatıyorsan hangi yönünü anlatacağını belirleyip onu yazmalısın. Kişiliğinden bahsederken tutup da sevdiğin yemeklerden bahsedemezsin.
• Kelime ve kavramlara farklı bir acıdan yaklaşmalısın ki kimsenin yazmadığı bir yer yakalayabilesin, özgün olasın.
• -Bir kıza iltifat edersin, kız sana bakar, o şiirdir. Kıza laf atarsın, kız sana tokat atar, o şiir değildir.
-yanılıyorsun, tokat da bir şiirdir eğer iyi atıldıysa (!)
• Konu bütünlüğü ve akıcılık olmazsa güçlü bir üslubun etkisi kalmaz.
• Zorlama kelime kullanma gerektiği kadar kelime kullan.
• Edebiyatçı için hatırlamak; bir olayı yeniden yorumlamaktır.
• Farklı anlatıdırlar kullanıyorsan her anlatıcının üslubu farklı olmalı.
• Elma ağacı armut ağacı deme, ağaç de. Bir kız çocuğu deme bir erkek çocuğu deme, çocuk de. Okurun ufkunu açacak metinler oluştur.
• Metnin başında bahsettiğin cümleleri ,metnin sonunda okura hatırlatacak imalar yaparak etkileyici bir final yapabilirsin.
• Okurun zekâsını küçümseme. Anlamayı okura bırak zaman zaman.
DÖRDÜNCÜ DERSIN SONU
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder