YAZAR OLMAK ISTEYENLERE ÖZEL 2 ;)
• Karakterin içinde bulunduğu ortamı, beş duyuyu, duygusal zekâyı okura yaşatmalısın.
• Üslubunuzda, eserinizde bir kusurunuz olsun ama o kusuru sadece siz yapıyor olun. Özgünlük.
• Benzeyenle benzemeyen yönleri harmanla (demir acısı)
• Mesela bir nesneyi değil o nesnenin insanlar üzerinde bıraktığı etkiyi kaleme al.
• MELIKE ÇELIK - ÖLÜ SOYUCU
• Ne anlattığından ziyade nasıl anlattığın önemli.
• Travmalarımızdan besleniriz.
• Metni “yazar” yazmaz. “anlatıcı" yazar. Kitabı başlayıp sonuna kadar yazan yazar tabiri caizse kafayı sıyırır. Bir dönüş biletiniz olmalı. Eseri oluşturma sürecinde Yazar olmakla anlatıcı olmak arasında geçişler yapabilmelisiniz.
• Olayı kendi kendini anlatmak yerine
• Olayı kendi bakışından anlatmak yerine ücra köşeden bakan birine anlattırabilirsin.
• Seçeneksizlik bir gerçeklik değildir.
IKINCI DERSIN SONU
• Karakterin içinde bulunduğu ortamı, beş duyuyu, duygusal zekâyı okura yaşatmalısın.
• Üslubunuzda, eserinizde bir kusurunuz olsun ama o kusuru sadece siz yapıyor olun. Özgünlük.
• Benzeyenle benzemeyen yönleri harmanla (demir acısı)
• Mesela bir nesneyi değil o nesnenin insanlar üzerinde bıraktığı etkiyi kaleme al.
• MELIKE ÇELIK - ÖLÜ SOYUCU
• Ne anlattığından ziyade nasıl anlattığın önemli.
• Travmalarımızdan besleniriz.
• Metni “yazar” yazmaz. “anlatıcı" yazar. Kitabı başlayıp sonuna kadar yazan yazar tabiri caizse kafayı sıyırır. Bir dönüş biletiniz olmalı. Eseri oluşturma sürecinde Yazar olmakla anlatıcı olmak arasında geçişler yapabilmelisiniz.
• Olayı kendi kendini anlatmak yerine
• Olayı kendi bakışından anlatmak yerine ücra köşeden bakan birine anlattırabilirsin.
• Seçeneksizlik bir gerçeklik değildir.
IKINCI DERSIN SONU
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder